KOSZYK JEST
PUSTY

Masz pytanie? Napisz:

sklep@spellgames.pl

E-book STWÓRZ I WYDAJ - JAK ZAPROJEKTOWAĆ I WYDAĆ GRĘ PLANSZOWĄ W POLSCE

PROMOCJA: 39,00 PLN
Cena: 45,00 PLN
Czas wysyłki : Przedsprzedaż
szt.

produkt niedostępny w tej liczbie

dostępna ilość:

dodano produkt

przejdź do koszyka

Produkt: E-book
Informacje: 140 stron
Jak stworzyć i wydać grę planszową
Jak stworzyć i wydać grę planszową
Jak stworzyć i wydać grę planszową
Opis produktu

E-book STWÓRZ I WYDAJ to pierwsza i jedyna książka opisująca cały proces powstawania gry planszowej w warunkach polskich.

Dla kogo jest ta książka?
Dla każdego, kto dopiero zaczyna projektować gry planszowe.
Dla każdego, kto już projektuje.
Dla każdego, kto chce wydać grę (samemu, przez crowdfunding lub wydawcę).
Dla każdego, kto
chce sprawnie i skutecznie testować swoje gry.
Dla każdego, kto jest zwyczajnie zainteresowany tą tematyką.

Autor książki wykorzystuje swoje doświadczenie związane z projektowaniem i testowaniem wielu gier oraz jako studium przypadku prezentuje wydaną przez siebie grę "Łotry". Książka w formie pytań i odpowiedzi przeprowadza czytelnika przez cały proces twórczy i wydawniczy gry - od przygotowań poprzez projektowanie i testowanie, po etap produkcji i druku oraz sprzedaż. Znajdziesz tu konkretne liczby, wskazówki, rady, dzięki którym unikniesz wielu błędów.

E-book jest obecnie w przedsprzedaży w promocyjnej cenie i kupując go dzisiaj otrzymasz produkt w lutym 2018.

Spis treści
I. Wprowadzenie
1. Jakie są warianty wydania gry w Polsce?
2. Jakie są etapy powstawania gry? Jak długo powstaje gra?
3. Jakie są wady i zalety wydawania gry samemu?
4. Chcę wydać grę przez wydawcę - jak to zrobić, jak się do tego przygotować?

II. Projektowanie
1. Jak przygotować się do projektowania gry?
2. Projektowanie zacząć od opracowania mechaniki czy fabuły i klimatu?
3. Z jakich narzędzi korzystać przy projektowaniu gry?
4. Jak wykonać pierwszy prototyp gry?
5. Ile kosztuje wykonanie pierwszego prototypu?
6. Jakie są najczęstsze błędy projektanta? Jakie błędy Ty popełniłeś?

III. Testy
1. Jak testować prototyp gry?
2. Z kim testować grę?
3. Jak powinna wyglądać dobra instrukcja?
4. Co robić jeśli moja gra nie działa?
5. Jak nanosić zmiany na prototypie?
6. Jak pracować nad balansem rozgrywki? Kiedy poprawiać balans?
7. Co robić w sytuacji gdy ma się odmienne zdanie niż testerzy?
8. Czy warto wysyłać prototyp gry do recenzentów?
9. Czy nikt nie ukradnie mi pomysłu na grę gdy pokażę ją szerokiemu gronu osób?
10. Jak zmienia się gra, jej mechanika, ilość elementów i jej obraz na przestrzeni całej produkcji?
11. Kiedy powinny powstać grafiki do mojej gry?
12. Jak ustalić wymagania wiekowe i czas rozgrywki?
13. Jakie są najczęstsze błędy popełniane w procesie testowania? Jakie błędy Ty popełniłeś?

IV. Produkcja
1. Ilu grafik będę potrzebował? Jaki jest koszt wykonania grafik?
2. Jak rozliczyć się z grafikiem?
3. Gdzie wydrukować grę?
4. Czy drukarnia wykonuje wszystkie elementy?
5. Jak wygląda cały proces kontaktu z drukarnią? Jak napisać prośbę o wycenę?
6. Ile czeka się na wycenę?
7. Jaki jest koszt produkcji elementów?
8. Jak zaoszczędzić spore pieniądze na produkcji kart?
9. Ile egzemplarzy gry powinienem wydać?
10. Jak będzie wyglądała gra, którą odbiorę z drukarni?
11. Czy grę mogę skompletować sam z wyprodukowanych poszczególnych elementów?
12. Nie jestem grafikiem. Co w procesie produkcji mogę zrobić sam?
13. Jak przygotować karty do druku?
14. Jak przygotować pudełko, żetony, planszę do druku?
15. Jak przygotować instrukcję do druku?
16. Jak uzyskać kod kreskowy dla mojej gry? Ile to kosztuje?
17. Jak przygotować kod kreskowy do druku?
18. Jakie oznaczenia i certyfikaty mają znaleźć się na pudełku? Jak to zrobić?
19. Jak sprawdzić czy przygotowane pliki będą dobrze wyglądały w druku?
20. Ile czasu trwa produkcja gry?
21. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przy druku i produkcji gry? Jakie błędy Ty popełniłeś?

V. Sprzedaż
1. W jaki sposób mogę sprzedawać moją grę?
2. Jak wygląda transakcja ze sklepem, który będzie sprzedawał moją grę?
3. Jak wycenić moją grę? Co to jest SCD?
4. Jak wygląda sprzedaż gry na konwentach?
5. Czy muszę założyć firmę?
6. Czy muszę być VATowcem?

VI. Jak radzić sobie z krytyką?

VII. Słowniczek
Wyjaśnienie pojęć z zakresu nazewnictwa mechanik, zjawisk występujących w grach, słownictwa używanego przez drukarnię.

 

Przykładowy rozdział z książki

 

Opinie klientów
Dodaj opinię

Zachęcam Cię do dodania opinii po zakupie

Polecane produkty

1
Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo.pl